# 9

iih, vägde mig imorse! Minus 8.2!
Var ju heeelt inställd på att jag skulle gå upp i vikt nu när jag började äta, men det har jag alltså inte gjort, utan gått ner lite till (bara 0.2, men ändå!) Så det känns toppenbra faktiskt.
Äter soppa till frukost, och sen vanlig lunch och middag. Försöker äta sallad till lunch av olika slag, och sen lite lättare till kvällsmat.
Trodde dock jag blivit av med mitt jävla sötsug, men det kom likförbannat tillbaka när jag började äta mat igen! Grr...
Men har kommit underfund med att ett stort glas vatten med en halv lime ipressat stillar det ett tag.
 
Igår tog det (sötsuget) ändå över, och jag bakade semle-bullar. Mini semlor för att vara mer korrekt, så jag kan äta en utan att få allt för dåligt samvete! Vill man inte vara duktig, får man ta 2 eller 3. 
Receptet sa att man skulle få ut ca 30-40 stycken, och att man skulle göra bullar om 45g. Jag gjorde 50g/bulle och fick ut 18 eller 19. Hur tusan gick det ihop? Deras deg måste vägt runt 1,5kg, men min vägde bara drygt 1kg, knepigt!
Iallafall så gjorde jag apelsin-mandelmassa att ha i dem, SUPERGOTT! Kan annars tycka att mandelmassan blir lite för mycket, men nu ville jag bara ha mer.
 
Nu måste jag fixa morgondagen & söndagens lunch, för det hinns inte med ikväll, ska hem till Micki direkt efter jobb och fira att hon blivit 23. Hon skulle bjuda på tapas... mumsigt värre!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emma

My thoughts in life ♥

RSS 2.0